niedziela, 18 września 2011

Pieczony łosoś i ziemniaki z rozmarynem.

Mając w lodówce łosia, sory łososia ;-) dużo łososia postanowiłam go upiec w folii z przyprawami, a dodatkami do niego zostały pieczone ziemniaczki z rozmarynem i miks sałat z pomidorkami koktajlowymi z sosem winegret.

Sałatka
Składniki:
miks sałat
pomidorki koktajlowe
kukurydza (ja dodałam również trochę zielonego groszku, ale następnym razem pominę)
sos winegret

Przygotowanie:
do miski wrzucić miks sałat, kukurydzę, następnie pokroić pomidorki koktajlowe na pół, dodać do reszty składników, winegret najlepiej zrobić i dodać przed samym podaniem tak, aby sałata zbytnio nie nasiąkła i nie oklapła



sałatka przygotowana, sos dodałam przed podaniem.

Ziemnia(cz)ki
obrane ziemniaczki pogotować w osolonej wodzie 10 minut od momentu zagotowania się wody, następnie odcedzić, wyyłożyć na blaszkę z piekarnika, posypać rozmarynem (ja niestety użyłam suszonego) i przyprawą do ziemniaków, trzy rozgniecione ząbki czosnku, ułożyć na ziemniaczkach, całość skropić oliwą z oliwek, piec ok. 15-20 minut z temperaturze 200st. C

Łosoś
pokrojonego w dzwonki łososia ułożyć na folii, doprawić solą, pieprzem i przyprawą do ryb, skropić sokiem z cytryny i oliwą z oliwek, zawinąć w folię i odstawić na 1-2 h do lodówki

Gdy ziemniaczki są już lekko przyrumienione, obok w piekarniku położyć łososia w folii i piec kolejne 20 do maks 30 minut w tej samej temperaturze co wcześniej ziemniaczki.



tak gotowe danie nakładamy na talerze

obiad gotowy, życzę smacznego!

Wspaniałym dodatkiem do tego dania byłoby białe półwytrawne wino, ale tym razem zabrakło ze względu na zagubione po przeprowadzce kieliszki ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wypowiedz się....