poniedziałek, 21 maja 2012

Pulpety w sosie pomidorowym.

Na moim blogu jest już post (bez podanego wykonania) o pulpetach, ale mojej mamy.
W wolną sobotę postanowiłam spróbować swoich sił i ugotować pulpety lub jak kto woli (mówi) klopsiki. Mięso doprawiamy tak jak na kotlety mielone z tą różnicą, że gotujemy i taką wersję wolę.

Składniki:
mięso mielone wieprzowe
cebula
czerstwa bułka
jajko
koperek
sól, pieprz
vegeta lub kucharek
mąka
koncentrat
śmietana

Przygotowanie:
na początek wymieszać wszystkie składniki: mięso mielone, pokrojoną w małą kosteczkę cebulę, koperek, sól, pieprz, namoczoną wcześniej w wodzie kajzerkę i dobrze odsączoną, jajko,
gdy składniki są dokładnie wymieszane, formować małe kuleczki, obtoczyć w mące, gotować w wodzie z dodatkiem vegety lub kucharka i pieprzu, dodać koncentrat, sos zagęścić śmietaną z mąką, podawać z ziemniakami i mizerią




Smacznego!

2 komentarze:

  1. wieki nie jadłam .. musze zrobic ..
    w przedszkolu zawsze takie byly ale w sosie własnym i jak wracalam to prosilam mame zeby ugotowala pulpety w szarym sosie :)
    narobilas mi smaka :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja następnym razem dla odmiany zrobię w sosie śmietanowo-koperkowym ;-)

    OdpowiedzUsuń

Wypowiedz się....